Monday, June 26, 2006

The joy of close kins..

Snapshots taken on Sunday in my room, of my 2 beloved kins. ^^

Photobucket - Video and Image Hosting

Caught in the ACT!!!

Photobucket - Video and Image Hosting

Checking out the mirror..

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Plops her butt coz she's tired..

Photobucket - Video and Image Hosting

This is so goddamn cute! ROFL

Posted by reticent_aura at 6/26/2006 09:17:00 PM

Exhausted. Conked out.....zzZzzz X ) Zennnnnnning...

Really extremely tired now.. Only worked 1 hr of OT and im conked out.. Did sooo much stuff today, soo many sets of shipping docs and so much work. haiks` Had a welcome lunch with colleagues for Charlotte, an australian colleague who's based here in SG now.

I had a damn good weekend!!! hehe` Hubby came over to my place on friday, chilled out and did basically nth except watched tv hmmm.. I've finally gotten my own room back, coz grandma moved out le. wheeeeee damn good. I've made it sooo cosy and really spacious even chris loves coming to my room to snatch my bed from me wahhaha`

Had a big argument with love, but managed to sort it out by sunday. Didn't wanna stay at hom due to some obvious reason my frens and hubby noes, which is tt dumb useless oxymoron eldest brother of mine who isn't even a man coz he's got no dick.. Spent saturday night out shopping in town with my best dearies yx and sandy, erm actually they accompanied me hehe` I bought a Puma jacket and also a pair of heels using the vouchers Chris gave me. He gave me somemore couple of days back, saying it's for my bday haha` Damn good!

Sandy and i then bunked over at yx's place. First time we did that, coz they'll always bunk over at mine. hehe` Had supper at Al-ameen in bukit timah then walked back to her place.. Chatted till about 4.30 am before we finally decided to turn in tsk tsk. Woke up super late morning then dilly dallied and had brunch at the kopitiam before parting in our own ways. ^^ I really had a good girly night out with u both!

Darling then came over to my place and we spent the whole Sunday together, right in each other's arms =X lol` He stayed in and went to camp straight frm my place this morning. He's being really sweet to me, maybe it's the after argument syndrome hehe`

Aye aye, gotta do some entertainment, have dinner and rest. Cya

Posted by reticent_aura at 6/26/2006 08:29:00 PM

Tuesday, June 20, 2006

Catch up

Some of the shots taken.. Too lazy to upload the rest haha`

Taken during last few wks during tt double date..

Darling looking quite dumb here hehehhehe` =X

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Taken near hubby's place...

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Posted by reticent_aura at 6/20/2006 09:42:00 PM


Very random post..

+Shopped for a mere 15 min and gotten 2 unique tops from BYSI on friday.

+Hung out with hubby in Grassroots Bowling Centre till 12 midnight on friday night and hubby sprung up a turkey!

+Had late lunch with hubby in Suki Sushi in Cine along with Chris and his frens as well.

+Shopped after late lunch and then had sumptuous 'zhu chao' dinner with hubby and his family to celebrate daddy's day.

+Took cab back to my crib and spent the night here again..

+ Chill out at my place with hubby and did nothing much actually.

+Went out with yf and winnie on mon after work to town.

+Curbed myself and only bought a cropped top/bra straps/tube top.

+Feeling damn effing fat, i hate office job, and it's especially bad for a gastronome me coz i love food. fuck.

+Tonnes of novels to read now, especially so that i've bought some and also reserved alot from NLB.

Cya, keep safe

Posted by reticent_aura at 6/20/2006 09:27:00 PM

Wednesday, June 14, 2006

Work work and work...

Few days of not blogging.. hmmmm` Monday some of the caucasians arrived at our office, gotten to know all of them from the various branches overseas. And also first time meeting one of the big shots in the Esteve family who owns ECOM.

We then had department dinner after work. All of us took a van down to the Riverwalk Jumbo restaurant. Had a full dunno-how-many courses seafood meal. Crabs, cold plate which was extremely sumptuous, scallop in fried yam paste, fish, prawns, shark's fins and some others i couldn't remember. We occupied 2 tables and the ang mohs were so happy with the food lol`

And as for yesterday, i took half a day off then headed down for lunch and shopping with my parents and chris in bugis. ^^ I had a good time and ate red wine chicken mee sua for lunch =) We then went up to 2nd level of bugis street to shop, bought 3 pairs of ear candling wax and also 4 pairs of earrings for myself ^^ wheeeeeeee`

Today for lunch, i visited MPH and gotten jodi picoult's My sister's keeper. This author seems really good and i think i might start collecting her books. haha` The story's also very unique and heartwarming, and of coz very contronversial. Aye aye, i wanna quit and get some badly needed rest. hmmmm`

Posted by reticent_aura at 6/14/2006 08:10:00 PM

Sunday, June 11, 2006

Feeling quite peaceful..

Had a really good weekend with darling, too bad it ended so quickly, but the time spent was really awesome. ^^

As i've mentioned, he came over right from his camp on friday and stayed at my place till today evening. He wanted to drag me down to Grassroot's Club on Friday night for bowling but i was really too tired and lazy to go.

Stayed home all Saturday and then went out in the evening to meet Alvin and his gf for dinner and movies in J8. Double date was cool with them, we had dinner in Ajisen Ramen, and then dessert in Food Court and also tissue prata. haha` Good time spent while chatting with them.

Bought tics for 9.45 Omen and then slacked around. Movie was not bad, amazed me to think of how all those hollywood scriptwriters can come up with such unique plots.

4 of us then shared cab home and then darling and i drank some beer and retired for the night.

As for today, my man and i went to the market in the morning to have brunch, stayed home whole day due to nice rainy cold weather and just plainly chilling out. Love him the most. ^^

It's work tml! Need to rest early tonight to rejuvenate myself. Night and keep safe people.

Posted by reticent_aura at 6/11/2006 10:01:00 PM

Saturday, June 10, 2006


Last night's opening match of Costa Rica against Germany was extremely exciting haha` Darling and i especially bought beer to watch the match over at my bunk. He was really sweet, waiting for me at my place after he booked out till i reached home.

Was really rooting for Germany coz wasn't interested in the underdog haha` Great game!! And more good ones to come, awaiting 13th june when brazil will play. haha`

Last week was a big whirl at work. Ming Tsan tendered her resignation, and being the pillar of the cotton commodity dept in asia regional office, we were all confused and really lost and definitely shocked. She's really a very good colleague, teaching us so many things but she was just too overladen with work till her bottle neck. Pretty sad.. And the tasks tt she was dealing with was sooo much that we really had to take time off to learn from her to do handover..

Just imagine reconciling inventory with physical as well as accounts, plus forward book is already a big headache. Good thing is we have a good leader who's mark allen, our cotton director who can really takes charge of things and delegate to lead us these lost sheeps. And even more lucky, we do not have politics that bad enuff to kill our spirits. I mean, it's the most important thing, and i feel glad we're all being united now and really staying together. Learnt alot about trading these past 2+ mths.

And now im still considering... I've really thought of resigning in July, coz I wanna get another job and basically enjoy July as well. But i really have very nice colleagues and in a bad dilemma now. Coz i can't just leave them just as ming tsan is leaving as well. I need to support my colleague under operations. Im not saying tt im indispensable, but i really would feel guilty about it. Can somebody give me brilliant advice? Hai. Im so troubled over this. Or maybe i should just stay on and work?

Management colleagues are even flying in from Mexico, Aussie and Pully (Switzerland) to help us manage our dept now and also to brainstorm on ideas. Even Charlotte who's from Aussie just gotten married yet agreed to stay here permanently to head documentation. Argh.. I feel really bad.

Posted by reticent_aura at 6/10/2006 11:11:00 AM

Friday, June 09, 2006


Kick Ass!!! World cup's here!!!!! hahah` Man im so excited and it's getting all wolly holly! Sorry, dun mind my nonsense hehe`

I've even worn a Brazil shirt to office today, to really get into the mood haha` I've even betted in the 'Casa Da Paz' world cup fundraising my company's organising now. We actually have to bet on the outcomes of the competion, with each bet costing 10USD haha` And all for the good sake of those children in Sao Paulo, to raise money for their schools, dentistry facilities and all. Damn cool!

I've just counted, there are now 6 Rs in the Brazil team lol` hmmmm well well...
I'll be awaiting for the 13th!!!!! When brazil will finally start its first match!

Brazil kick ass!

Posted by reticent_aura at 6/09/2006 09:24:00 PM

Monday, June 05, 2006

Somebody help me find my soul back.

Feeling quite down now.. Actually started ytd or something. Really lost all my self confidence, i badly need to regain them back, but how?

Hai.. Really feel like getting wasted as well, but all the alcohols at home doesn't seem to appeal to me. Maybe i should become aneroxic, and then i'll feel better. lol` No worries, coz i never will, i'm such a gastronome. Oh maybe bulimia will be a better option.. hmmmmm`

I feel effing FAT. And i am. Jeez`

This is conking me out. Adieus.

Posted by reticent_aura at 6/05/2006 09:13:00 PM

Sunday, June 04, 2006

Weekend? What weekend. Man it's over...

On friday after work, i had dinner at sh's place. His mum would always whip up alot of dishes when i go over, making the Lim siblings ultra jealous. haha` Watched vcd over at his place till about 10 before darling and i made our way back to my place. Rest for a while at my home then we went down to Grassroots club at about 11+ pm for a bowling session.

Darling's really training very hard for the upcoming competition.. We really had a great time. Bowled till about 1+ before we went back home and rest for the night. Woke up on sat morning feeling all refreshed and happy. Both of us then slacked at my place till evening when i went down to orchard and meet up with my ex classmates whereas darling went home.

Finally got to catch up with winnie, dee, wing, xiaoling, uu, and eugene on saturday evening. Had late dinner in Suki sushi and really got down to chatting with all of them. Really good coz all the guys are going to go into army in a few days time.

After dinner, we went to Indochine for some live music and drinks. Spent some time chatting again till 11 plus, when we all headed back home. Chris took uncle tony's cab home, so he came to fetch me as well in wisma.

And as for today, the day before work starts again, mummy and i went to causeway point to shop. Wasn't really in the mood for shopping, so i didn't get much stuff, only a skirt from OP and a really pretty butterfly charm bracelet from 77th street. Had dinner with mummy in food court, super nice tom yam small pot and ampang yong tau foo.. hehe` Shopped around again but nothing really caught my eyes.. We then took a rest in Ya kun, took a cab home after tt... Spent a total of about 7 hrs there, resulting in extremely sore legs. tsktsk

It's monday tml! Quite anticipating work now, coz im always helping my colleagues to do their work now, making them not feel so stressed out and all..

Posted by reticent_aura at 6/04/2006 09:30:00 PM